Tuesday, July 04, 2006

The winner takes it all

De retour de l'Espagne...
Spania var varierende i været, varmt på lørdag da de giftet seg og selvom det var ferie var jeg relativt sliten da jeg kom hjem. Det tar på å være tolk og reiseleder for en hel familie med utvidelser på tur. Til og med Storm Edle kan bli litt væl i lengden.
Spiste i alle fall masse nydelig mat og drikke kom det jo med og jeg har i alle fall ingen dårlig samvittighet for å ikke tilbringe tid med familien i nærmeste fremtid.

For alle første gang har jeg sluppet opp for lesning på reisen allerede på flyet nedover. Gutten i den stripede pyjamasen av iren John Boyne som studerte på Trinity var skikkelig rørende, Bunnforholdet av folkehelten Anne B. Ragde er noe av det drøyeste jeg har lest noen sinne. Det var over grensen, og i mitt tilfelle ligger den ganske høyt oppe.

Tok det helt piano i dag, forlot ikke huset selvom vi hadde planer om å dra og bade ble det fotballkamp i stedet. Nå har det jo begynt å spille en liten rolle, og jeg hadde holdt en knapp på Tyskland. Så får det bli Frankrike mot Italia i alle fall, monseigneur Zidane, offrez nous ce graal!

I morgen er det tilbake på jobb, og James Dean celebration hos Lars Ole. Er trøtt og venter på at Aidan skal ringe.

Dessuten begynte jeg på familiekrønikan i dag.

No comments: