Friday, June 23, 2006

Midsommarafton

Det stygge været forsvant i dag morges, men det er fortsatt kaldt og blåser ganske mye. Festningen blir ganske kald i slikt vær. Kjedet meg veldig i dag, men da jeg kom hjem skinte solen og jeg sov litt på sofaen før vi spiste spekemat og rømmegrøt for å feire midtsommer, eller Johannus som det heter på finsk.

Jeg måtte jo innom og mate katten og hun satt tydeligvis og vented på meg, det glupske dyret. Tror hun klarte seg greit, jeg. Peer kjørte meg til Malou og der var jeg lenge. Fikk se bilder fra Roma, Bergen og barnebarnet som har blitt veldig stort og som skjønner mange språk. Marit fikk besøk av Helene og jeg endte opp på Studenten sammen med Lars Ole, Thomas ( som har nyrestein...) Johannes som hadde en veldig fin lilla hettejakke på seg i dag, Danial Opheim ( som beskylder meg for å ha snakket om dildoer med moren hans...) Kristi og Lars som fortsatt er veldig forelskede og som flytter til Oslo første august samt noe annet ukjent "røkkel". Også Assavin da. Han spilte biljard. Det var hyggelig, godt med en kald Borg halvliter, men de røykte for mye så jeg ble litt uvel.

Leste Don Delillos Cosmopolis som var god, men litt overhodet på meg gikk den. De seksuelle relasjonene til Erik Parker var i alle fall godt beskrevet. Nå leser jeg Geir Lundestads utenrikspolitiske avhandlinger og venter på at Edward Said skal komme i posten, om det skjer...

På søndag er det bare 30 dager til vi ser hverandre igjen. Aidan er veldig opptatt tror jeg, for han lar seg høre lite fra for tiden. Nå får jeg en unskyldning på mail. Han er opptatt med å online filmen sin og har visstnok bare i natt å gjøre det for han har leid et sånt brett for å gjøre det. Mhm. Sånn er det med filmmakers også. Alle men er utilregnelige.

I morgen skal jeg guide på Rød klokken 12 og deretter rett på Krokstrand hvor jeg skal jobbe i et bryllup. Det är midsommar där ochså!

Bjarne og jeg sang nasjonalistiske sanger i dag. Jeg skal lage et sanghefte med Ingo's favoritter.

No comments: