Sunday, January 14, 2007

There's nothing wrong with the everyday life

Hva er vel bedre enn å starte en søndag med litt Henning Kvitnes? I natt så jeg ferdig Band of Brothers samt alt ekstramaterialet, så nå er WWII omsider over. Det var en lang og grusom krig, også med tanke på at jeg ikke kom med i kamp før D-Day, 6. juni 1944. Virkelig den beste TV-serien jeg noen sinne har sett.

Ellers så holder jeg nok på å bli syk igjen, har fått den sedvanlige betennelsen mellom nese og svelg. Håper det ikke skal slå altfor hardt til denne gangen. Fikk levert inn alle essay på fredag og nå venter vi spent på sensuren. Har ikke følelsen av at noen av dem var spesielt gode, men de er i alle fall ferdige. Kan være jeg var litt kontroversiell med Aristoteles essayet mitt, men kan ikke fikse på det nå.

Fredag var det Laura og Christinas 21st og jeg møtte opp tidsnok som vanlig og der var det ingen. Ringte Aidan og han kom et kvarter senere så vi drakk en øl sammen før vi fikk melding tilbake om at de var nede i kjelleren. Laura hadde gått for å finne noe å spise, så jeg måtte gå før hun kom tilbake. Fint bursdagskort fikk hun i alle fall! Deretter traff jeg Felix som tok meg med på The Confession Box, a real Irish pub i Marlborough St. hvor jeg som vanlig sjarmerte en masse drunkards and lunatics. De spilte og sang, og noen hadde lit stand up og and resiterte dikt. Klokken halv tolv besteme vi oss for å gå hjem til Felix og drikke vin, ettersom jeg ikke kom til å rekke det siste toget uansett. Nydelig Bordeaux Superieur og enda mer Band of Brothers før jeg sjarmerende og elegant sovnet på sofaen ved siden av han og klokken tre fikk han sendt meg hjem i en taxi. Fikk en melding fra han senere den kvelden, men har ikke hørt fra han siden. Oh well, moro var det i alle fall.

I dag skinner solen og jeg hadde tenkt til å dra til Howth for å gå en tur, men det blir det jo ikke noe av nå som jeg holder på å bli syk. Skal på kino i stedet og se Pan's Labyrinth med Aidan.

No comments: