Saturday, October 07, 2006

Southern Comfort

Det har gått i et siden familien dro på torsdag kveld. Det var hyggelig med besøk fra Norge. Mor, Harald og Espen kom for tre og en halv dag og jeg håper de hygget seg sammen med meg her. Espen var ikke så veldig i humør, men jeg håper han kanskje blir bedre å ha med å gjøre i fremtiden. Mor klarte seg veldig bra selvom hun egentlig er ganske dårlig. Omsider fikk Pete treffe dem, og han sjarmerte dem i senk. Ikke overraskende...

Etter at jeg hadde satt dem på airlinken ut til flyplassen gikk jeg innom for å se om boken jeg mistet på bussen hjem fra Galway i fjor kanskje hadde blitt levert inn til lost&found. Dessverre var det ingen Colum McCann bok der, så den hyggelige mannen sa jeg kunne velge meg en likevel. Endte opp med "Les Amants du Spoutnik" en Haruki Murakami bok oversatt til fransk. Har lest de første 80 sidene og jeg skjønner hvorfor han har blitt slik en kultforfatter. Aidan kommer sikkert til å hate meg fordi jeg ikke har lest ferdig Edward Saids selvbiografi først, men whatever.

Deretter sprang jeg til Temple Bar og ventet på Aidan i filmbase. Dessverre hadde han ikke dekning i kjelleren der, så han fikk ikke meldingene mine. Ettersom vi har itinéraire commun så kom han likevel opp og møtte meg der. Deretter var i klipperommet en god stund før jeg måtte sett ut stoler til alle vi håpet skulle komme og det viste seg faktisk å være en god del mennesker som møtte opp. Jeg traff igjen Barry som hadde vært i brullyp i Vegas og møtte Aindrias de Staic som er trad musikker fra Connemara. (Han hadde faktisk hørt om Niamh Kelly...) Etter endt visning gikk hele følget til Sin É og kvelden endte med at Aidan fikk en god del for mye å drikke og vi dro hjem.

Lunsjen vi skulle organisere med History Soc på fredag holdt på å bli en katastrofe og dessverre møtte svært få personer opp og vi har vegetarmat til et helt følge i en uke. Maten var likevel svært god og jeg ble inspirert til å lage salater selv. Vi var ferdig ca klokken tre og Aidan og jeg dro hjem til meg for å spise litt middag før han skulle til RDS og se på Robert Fisk. Etter at han dro la jeg meg i sengen og jeg har sovet til nå omtrent...

Skal høre på Seán O'Rioarda og lese Murakami. Kanskje Ildico kommer hit en tur i ettermiddag og så skal Aidan og jeg på fest hos Silvia og Rolf.

No comments: