Wednesday, October 18, 2006

Week 42

ukens

Böcker:

Gillar du att läsa böcker?
Ettersom jeg studerer "lesefag" så har jeg vel intet valg. Joda, jeg liker å lese bøker. Synes det er en bra måte å belyse sinnet og underholde seg med. For tiden ser jeg mer phttp://beta.blogger.com/img/gl.bold.gif
insert bold tagså en dataskjerm, men...


Vad för sorts böcker läser du helst?

Det kommer an på, men bøker som kan lære meg noe eller som bare er ren og skjær underholding. Holder meg unna populærlitteratur for det meste, men leser gjerne modern classics. Gjerne på fransk ( leser bare fransk omtrent for tiden )

Favoritförfattare
?
Hver til sin tid, men jeg har utrolig mange bøker skrevet av André Gide. Ellers så har jeg Victor Hugo på listen, Astrid Lindgren, Ibsen ( men jeg vet ikke om han kvalifiserer som forfatter...) John Irving, Milan Kundera, Orhan Pamuk... det er nok å ta av.

Bästa boken du läst?
Det er vanskelig å velge en spesiel favoritt, de er jo forskjellige på sine egne måter.
Men bøker jeg har blitt sterkt påvirket av:
-Les Misérables
-Manon Lescaut
-Villskud
for å neven noen. Ingen av disse er min favorittbok, ettersom jeg ikke leser bøker men enn gjerne en gang. I dag kjøpte jeg 6 bøker for 2€50 og regner med at jeg har nok for resten av året. Fire av dem på fransk.

No comments: