Thursday, December 14, 2006

Lusig Lucia

Ingen hvitkledde med lys i hår kom til meg i går, og ei heller ble det lussekatter og gløgg. Ikke engang en liten tørr pepperkake var å oppdrive her omkring. Ut over ettermiddagen kom jeg meg inn på skolen. Tok toget selvom været sikkert hadde tillatt meg å gå og etter mange tunge timer på biblioteket traff jeg noen av mine kjedelige venner fra i fjor og ble med dem på Marxmas, en blandings variant av Marxism og Christmas.

Det hele foregikk på Mona Lisa ved siden av Trinity, en helt ok Italiensk restaurant. Maten derimot var ikke så veldig mye å skryte av, men Conor spanderte vin og vi hygget oss likevel. Eoin og Camille kom sent, så de fikk ingen plass å sitte på. Jeg endte opp ved siden av Dr. Kostick som han omtales nå, Eoin, Christine og Derek. Vi snakket om at søppelavgifter burde være proporsjonelle med inntekt, men jeg syntes heller det burde være bedre service for større familier. Ingen konklusjon ble trukket.

Brorskapet brøt opp rundt klokken kvart over åtte og jeg tok veien til "Dakota", Dublin sentrums mest pretensiøse nattklubb/pub/restaurant hvor The Irish Filmboard hadde sin julefest. Aidan og Dennis hadde plassert seg strategisk slik at de fikk best utbytte av gratis bar og var temmelig fuktige allerede da jeg kom. Ble introdusert til diverse b-kjendiser i den irske filmindustrien, bla. Padraic Delaney som spilte broren i The Wind That Shakes the Barley. Han hadde på seg en jenteskjorte som jeg nødvendigvis har måttet kommentere titt og stadig i løpet av dagen.

Det er drittvær her i dag og jeg er, som seg hør og bør, drittlei. Gjorde ferdig essayet mitt, så det er ute av verden men kan dessverre ikke finne filmnotatene mine og det er enda en grunn til å utsette å skrive resten. Jeg har fått unnagjort 50% av ukens mål, skrive tre essay. Kanskje jeg klarer å skrive det siste begynnelsen av januar.

Aidan og jeg tillot oss litt luksus i dag og drakk varm kakao fra Butler's. Jeg fikk også en rasberry sorbet sjokolade og ble litt blidere.

Har lyst til å se på en DVD og drikke varm te.

No comments: