Tuesday, December 12, 2006

Week 50


Det er i dag bare en uke igjen til jeg reiser hjem. Gleder meg til å være hjemme i Halden, men blir sliten av tanken på at jeg må ut å reise. Tjejsnack denne uken er om kjendiser og det intereserer meg svært lite. Derfor er denne posten bare week 50.

Svært lite spennende har hendt i det siste, ettersom tiden blir for det meste blir slukt opp av essay writing. I går holdt jeg meg hjemme på formiddagen, møtte Aidan og Pete for en kopp kaffe in Kennedy's. Aidan gikk for å møte Dennis og vi ble sittende igjen for to timer - akkurat som i gamle dager.

Den irske varianten av "glögg & pepperkaker" ble utforsket hos Gerard i går. Den innebærer hot whiskies and minced pies. Jeg klarte å si at jeg likte "the anglo-saxon tradition" og ble buet. Så lenge det er sukker, sitroner, kanel og what's the name in Norwegian - cloves. Oh well, det var hyggelig og smakfult. Nelikk er det? Jon sier det er hel nellik, men jeg trodde det var blomster. I tillegg kunne jeg tenke meg å smake på minced pies med kjøttdeig i dem.

I dag har jeg vært hjemme og skrevet essay. Vasket også. BoredIngo.

2 comments:

malou said...

cloves är nellik. Och nu kom jag plötsligt ihåg att jag har glömt baka mince pies- tack för påminnelsen!

Ingeborg said...

Bare hyggelig. Jeg trodde det var nellik jeg også, men det er jo en type blomster i mine øyne. Norsken er på vei ned i dass.