Sunday, December 10, 2006

Oh my darling, Clementine

Jeg kom meg aldri til the Turk's Head og Jasons bursdagfest. Atter en gang var jeg kjedelig og asosial. Jeg laget pasta med make-shift bolognese hos Ildico og vi delte en flaske Bordeaux fra Lidle som var overraskende god. Vi ble sittende å snakke om våre irske menn og deres skavanker og når klokken var elleve kom Aidan tilbake fra konserten i the Village. Han luktet hvedeøl og var litt skuffet over konserten men hadde hygget seg likevel tror jeg. I stedet for å gå ut eller gå hjem satte vi i gang en kjempediskusjon om the Holocaust og hva Hitler egentlig mente. Aidan påsto at det var nok Himler som hadde tolket det Hitler sa litt vel ekstremt, og så tenkte Hitler "det var sannelig en god ide, det gjør vi" osv. Endte ikke før klokken nærmer seg to og vi måtte gå for å rekke nattbusen.

Dessverre så passerte klokken to akkurat i det vi gikk forbi Trinity og alle nattbussene kjørte forbi oss ( de går nemlig halv og hel time her, absolutt alle sammen ) så vi måtte vente på en 39N ut til Clonsilla. Den slapp hos av ved Spar og vi måtte gå et godt stykke for å komme hjem, men det begynte å bli ganske mildt i så det var ok. Sov ganske godt med untak av Sheila som kom hjem halv seks i dag morges fra New York.

South var en god stumfilm med original footage fra Endurances reise 1914-16 og salen var full av snorkende pensjonister. Jeg traff et par fra Lyon og fikk snakket litt fransk og om polekspedisjoner. Opplyste en Australsk dame om Roald Amundsen og deretter dro jeg hjem. Skal legge meg tidlig i dag og lese Children of the Alley for jeg skal tidlig opp og gå på skolen i morgen.

No comments: